ALGEMENE VOORWAARDEN VAN DE ONLINE SHOP

WWW.BESTCANNABISSEEDS.NL 

§ 1

ALGEMENE BEPALINGEN

(1) De www.bestcannabisseeds.nl shop werkt volgens de principes die in dit reglement zijn vastgelegd.

(2) Het Reglement bepaalt de voorwaarden voor het sluiten en beëindigen van Productverkoopovereenkomsten en de klachtenprocedure, alsook de soorten en omvang van de diensten die elektronisch worden geleverd door de Shop www.bestcannabisseeds.nl, de regels voor het leveren van deze diensten, de voorwaarden voor het sluiten en beëindigen van overeenkomsten voor het elektronisch leveren van diensten.

(3) Iedere Klant is verplicht de bepalingen van dit Reglement na te leven zodra hij of zij gebruik gaat maken van de Elektronische Diensten van de www.bestcannabisseeds.nl Shop.

(4) Voor aangelegenheden die niet onder dit Reglement vallen, gelden de bepalingen van:

4.1. de Wet Elektronische Dienstverlening van 18 juli 2002,

4.2. de Wet inzake consumentenrechten van 30 mei 2014,

4.3. de Wet buitengerechtelijke beslechting consumentengeschillen van 23 september 2016,

4.4 van het Burgerlijk Wetboek van 23 april 1964 en andere relevante bepalingen van Nederlands recht.

§ 2

DEFINITIES IN DE ALGEMENE VOORWAARDEN

1. CONTACTFORMULIER - het formulier dat beschikbaar is op de website www.bestcannabisseeds.nl en waarmee u een bericht kunt sturen naar de Dienstverlener.

2. REGISTRATIEFORMULIER - een formulier dat beschikbaar is op de website www.bestcannabisseeds.nl en waarmee u een Account kunt aanmaken.

3. BESTELFORMULIER - een formulier op de website www.bestcannabisseeds.nl waarmee u een Bestelling kunt plaatsen.

4. KLANT - een Klant die van plan is een Verkoopovereenkomst te sluiten of heeft gesloten met de Verkoper.

5. CONSUMENT - een persoon die een juridische transactie aangaat met de handelaar die niet rechtstreeks verband houdt met zijn/haar zakelijke of professionele activiteit.

6. ACCOUNT - een verzameling middelen in het informatie- en communicatiesysteem van de Dienstverlener, gemarkeerd met een individuele naam (login) en wachtwoord, waarin de gegevens van de Klant worden verzameld, met inbegrip van informatie over geplaatste Bestellingen.

7) PRODUCT - een roerend goed dat beschikbaar is in de Winkel of een dienst die het onderwerp is van een Verkoopovereenkomst tussen de Klant en de Verkoper.

8) Algemene Voorwaarden - deze regels en voorschriften van de Winkel.

9. SHOP - de online shop van de Dienstverlener die actief is op www.bestcannabisseeds.nl.

10. VERKOPER, DIENSTVERLENER - Mariusz Burdzań die zaken doet onder de naam PHU Mariusz Burdzań geregistreerd in het Centraal Register van Bedrijfsactiviteiten, met het volgende NIP-nummer: 9182132828 en REGON-nummer: 528091502, plaats van vestiging en adres voor dienstverlening: ul. Grażyny 8/3, e-mailadres: info@bestcannabisseeds.nl.

11) OPINIESSYSTEEM - Elektronische dienst die door Dienstverlener beschikbaar wordt gesteld aan Klanten, waarmee zij meningen over Producten kunnen plaatsen.

12) VERKOOPOVEREENKOMST - Overeenkomst voor de verkoop van een Product gesloten tussen de Klant en de Verkoper via de Shop.

13) ELEKTRONISCHE DIENST - een dienst die elektronisch door de Dienstverlener aan de Klant wordt verleend via de Winkel.

14) DIENSTGEBRUIKER - een natuurlijk persoon, een rechtspersoon of een organisatorische eenheid zonder rechtspersoonlijkheid, die door de wet handelingsbekwaam is verklaard, die gebruik maakt van een Elektronische Dienst.

15. ORDER - wilsverklaring van de Klant die een aanbod vormt tot het sluiten van een Productverkoopovereenkomst met de Verkoper.

§ 3

INFORMATIE OVER PRODUCTEN EN HUN BESTELLING

1. 1st Shop www.nasionamarychy.pl voert detailverkoop van Producten via internet uit. 

2. De in de Store aangeboden producten zijn nieuw, vrij van fysieke en juridische gebreken en zijn legaal op de Nederlandse markt gebracht.

(3) De informatie op de website van de Winkel vormt geen aanbod in de zin van de wet. Wanneer de Klant een Bestelling plaatst, doet hij een aanbod om een bepaald Product te kopen onder de voorwaarden die zijn gespecificeerd in de beschrijving ervan.

(4) De prijs van het Product weergegeven op de website van de Winkel is uitgedrukt in euro's (EUR) en omvat alle componenten, inclusief BTW. De prijs is exclusief leveringskosten. 

(5) De prijs van het Product op de website van de Winkel is bindend op het moment dat de Klant de Bestelling plaatst. De prijs wordt niet gewijzigd, ongeacht eventuele prijswijzigingen in de Winkel voor individuele Producten nadat de Klant een Bestelling heeft geplaatst.

Bestellingen kunnen worden geplaatst

6.1 via de website door middel van het Bestelformulier (Shop www.bestcannabisseeds.nl) - 24 uur per dag gedurende het hele jaar,

6.2 per e-mail naar: info@bestcannabisseeds.nl,

6.3 per telefoon op: +48 792045651.

(7) Om een Bestelling te plaatsen, is de Klant niet verplicht om een Account te registreren bij de Winkel.

(8) De voorwaarde voor het plaatsen van een Bestelling in de Winkel door de Klant is het lezen van de Regels en Voorwaarden en het aanvaarden van de bepalingen ervan bij het plaatsen van een Bestelling.

(9) De Winkel voert bestellingen uit die geplaatst zijn van maandag tot en met vrijdag tijdens de werkuren van de Winkel, d.w.z. van 7.00 tot 15.00 uur op werkdagen. Bestellingen die op werkdagen na 15.00 uur, op zaterdag, zondag en feestdagen worden geplaatst, worden de volgende werkdag verwerkt.

(10) De Verkoper verklaart dat de Producten die verkocht worden via de Shop voorzien zijn van alle attesten, certificaten en andere documenten die vereist zijn door de Nederlandse wet en die de samenstelling en de oorsprong van het Product bevestigen. 

(11) De Verkoper verklaart dat alle Producten die in de Winkel worden verkocht, toestemming hebben om op het grondgebied van Nederland in de handel te worden gebracht, voorzien zijn van de merktekens van de fabrikant en de importeur, de vereiste merktekens van conformiteit met de relevante wetgeving en zijn gekocht van bevoegde entiteiten in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving.

(12) De Verkoper behoudt zich het recht voor niet verantwoordelijk te zijn voor ongewenste neveneffecten van het gebruik van de Producten veroorzaakt door een individuele allergische reactie van de Klant op de bestanddelen ervan.

(13) Producten in promotie (verkoop) hebben een beperkt aantal eenheden en bestellingen worden uitgevoerd in de volgorde van binnenkomst totdat de voorraad van het Product is uitgeput.

(14) De informatie die wordt verstrekt op de website van de Winkel is uitsluitend bedoeld ter informatie en mag alleen worden gebruikt in landen waar de aankoop, het bezit of de teelt van cannabis is toegestaan nadat is voldaan aan de voorwaarden die zijn vastgelegd in de wet van het betreffende land.

§ 4

SLUITEN VAN EEN VERKOOPOVEREENKOMST

(1) Om een Verkoopovereenkomst te sluiten, is het noodzakelijk dat de Klant vooraf een Bestelling plaatst via de door de Verkoper beschikbaar gestelde middelen, in overeenstemming met artikel 3, lid 6 en lid 8 van de Voorwaarden.

(2) Na het plaatsen van een Bestelling bevestigt de Verkoper onmiddellijk de ontvangst ervan.

3. De bevestiging van ontvangst van de Bestelling omvat:

3.1. bevestiging van alle essentiële elementen van de Bestelling,

3.2. het herroepingsformulier,

3.3. deze Algemene Voorwaarden met inbegrip van instructies over het herroepingsrecht.

(4) Na verificatie van de Bestelling bevestigt de Verkoper onmiddellijk de aanvaarding van de Bestelling voor uitvoering door het versturen van een e-mailbericht. De bevestiging van de aanvaarding van de Bestelling voor uitvoering bindt de Klant aan zijn Bestelling.

(5) Na ontvangst door de Klant van het in punt 4 van deze paragraaf bedoelde e-mailbericht, wordt een Verkoopovereenkomst gesloten tussen de Klant en de Verkoper.

(6) Elke Koopovereenkomst wordt bevestigd door een aankoopbewijs (fiscaal ontvangstbewijs), dat bij het Product wordt gevoegd en/of per e-mail wordt verstuurd naar het e-mailadres van de Klant dat in het Bestelformulier is vermeld.

§ 5

BETAALWIJZEN

De Verkoper biedt de volgende betalingsmethoden: 

1.1. betaling door traditionele overschrijving op de bankrekening van de Verkoper,

1.2. betaling via het elektronische betalingssysteem,

(2) In het geval van betaling via traditionele bankoverschrijving, dient de betaling te geschieden op het volgende bankrekeningnummer: PL 85 1020 4900 0000 8702 3658 3527 BIC/SWIFT BPKOPLPW (PKO Bank Polski) In de titel van de overschrijving, gelieve te schrijven "Order No ...".

(3) In geval van betaling via een elektronisch betalingssysteem dient de Klant de betaling uit te voeren voordat de Bestelling wordt verwerkt. Het elektronische betalingssysteem maakt het mogelijk om te betalen met een creditcard of een snelle overboeking van geselecteerde banken.

(4) In geval van betaling bij levering wordt de zending verzonden na controle van de juistheid van de adresgegevens. De Klant is verplicht de Bestelling te betalen en het Product af te halen bij de leverancier.

(5) De Klant is verplicht om de prijs van het Verkoopcontract binnen 7 werkdagen na het afsluiten ervan te betalen, tenzij het Verkoopcontract anders bepaalt.

(6) In geval van keuze voor de in de punten 1.1 en 1.2 van deze paragraaf beschreven betalingen, wordt het Product pas verzonden nadat het is betaald.

§ 6

KOSTEN, TIJDSTIP EN WIJZE VAN LEVERING VAN HET PRODUCT

(1) De leveringskosten van het Product die door de Klant moeten worden betaald, worden bepaald tijdens het plaatsen van de Bestelling en zijn afhankelijk van de keuze van de leveringsmethode voor het gekochte Product.

2.2 De leveringstermijn van het Product bestaat uit de voltooiingstijd van het Product en de leveringstijd van het Product door de vervoerder:

2.1 De levertijd van de Producten bedraagt tussen de 1 en 3 werkdagen vanaf:

(a) de creditering van de voor de Koopovereenkomst betaalde gelden op de rekening van Verkoper, of 

b) positieve autorisatie van de transactie door het elektronische betalingssysteem of

c) de aanvaarding van de Bestelling voor uitvoering door de Verkoper in geval van de keuze voor levering onder rembours.

2.2 De levering van de Producten die roerende goederen zijn door de vervoerder vindt plaats binnen de door de vervoerder aangegeven termijn, dat wil zeggen van 1 tot 3 werkdagen vanaf het moment van verzending van het pakket (de levering vindt alleen plaats op werkdagen met uitzondering van zaterdagen, zondagen en feestdagen).

(3) De in de Winkel gekochte producten worden in binnen- en buitenland verzonden door een koeriersdienst.

(4) Indien de waarde van de Bestelling de drempelwaarde vermeld op de website van de Winkel overschrijdt, worden de leveringskosten gedragen door de Verkoper.

§ 7

KLACHT OVER HET PRODUCT

1.1 Klacht onder garantie.

1.1 De basis en de omvang van de aansprakelijkheid van de Verkoper ten opzichte van de Klant die de Consument is in het kader van de garantie voor fysische en wettelijke gebreken worden uiteengezet in het Burgerlijk Wetboek van 23 april 1964.

1.2 Het melden van gebreken met betrekking tot het Product en het indienen van een passend verzoek kan via e-mail naar: info@bestcannabisseeds.nl of schriftelijk naar het adres: ul. Grażyny 8/3 02-548 Warschau

1.3 In bovengenoemd schriftelijk of elektronisch bericht dient zoveel mogelijk informatie en omstandigheden met betrekking tot het onderwerp van de klacht te worden verstrekt, in het bijzonder het type en de datum waarop de onregelmatigheid zich voordeed en contactgegevens. De verstrekte informatie zal de behandeling van de klacht door Verkoper aanzienlijk vergemakkelijken en versnellen.

1.4 Voor de beoordeling van fysieke gebreken van het Product, moet het worden afgeleverd op het adres: ul. Grażyny 8/3 02-548 Warschau.

1.5 De Verkoper zal onmiddellijk reageren op het verzoek van de Klant, uiterlijk binnen 14 dagen na de datum van indiening van de klacht.

1.6 In het geval van een klacht van een Klant die een Consument is - het niet in behandeling nemen van de klacht binnen 14 dagen na indiening staat gelijk aan aanvaarding van de klacht. In verband met een gerechtvaardigde klacht van een Klant die een Consument is, dekt de Verkoper de kosten van het ophalen, de levering en de vervanging van het Product door een exemplaar dat vrij is van gebreken.

1.7 Het antwoord op de klacht wordt gegeven op papier of op een andere duurzame drager, bijvoorbeeld per e-mail of SMS.

§ 8

ANNULERING VAN BESTELLING

1. De klant heeft het recht om een bestelling op elk moment te annuleren, tot het moment dat de goederen verzonden zijn, door contact op te nemen met onze klantenservice. Na verzending van de bestelling is annuleren niet meer mogelijk.

2. Om een bestelling te annuleren, moet de klant contact met ons opnemen via e-mail op het adres info@bestcannabisseeds.nl. In het bericht dient de klant het bestelnummer, de contactgegevens en duidelijk aan te geven dat de bestelling geannuleerd moet worden.

3. Als de bestelling nog niet is verzonden, heeft de klant het recht om deze zonder extra kosten te annuleren. Na annulering wordt het bedrag binnen 14 werkdagen teruggestort op de rekening van de klant, met gebruik van dezelfde betaalmethode die de klant tijdens het plaatsen van de bestelling heeft gekozen.

4. Na verzending van de bestelling is annuleren niet meer mogelijk, maar de klant heeft het recht om de overeenkomst te herroepen volgens ons retourbeleid (volgens het consumentenrecht, binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen).

5. Als de klant wijzigingen in de bestelling wil aanbrengen (bijv. wijziging van het afleveradres of wijziging van producten), verzoeken wij om zo snel mogelijk contact op te nemen. Wijzigingen kunnen alleen worden aangebracht voordat de bestelling is overgedragen voor verwerking (klaargemaakt voor verzending).

§ 9

HERROEPINGSRECHT

(1) Behoudens artikel 10 van dit lid, kan een Klant die tevens Consument is en die een overeenkomst op afstand is aangegaan, deze overeenkomst zonder opgave van redenen ontbinden door binnen 14 dagen een daartoe strekkende verklaring af te leggen. Om aan deze termijn te voldoen is het voldoende om een door de Winkel beschikbaar gestelde verklaring van herroeping te sturen. 

(2) In geval van herroeping van de overeenkomst wordt de Koopovereenkomst als niet gesloten beschouwd en is de Consument verplicht om het Product onverwijld, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de datum waarop hij of zij de overeenkomst heeft herroepen, aan de Verkoper terug te sturen of te overhandigen aan een persoon die door de Verkoper gemachtigd is om het Product in ontvangst te nemen, tenzij de Verkoper aangeboden heeft om het Product zelf af te halen. Het terugsturen van het Product vóór het verstrijken van de termijn is voldoende om aan de termijn te voldoen.

(3) In het geval van herroeping van de Verkoopovereenkomst, moet het Product worden geretourneerd naar het adres: Grażyny 8/3 02-548 Warschau.

(4) De Consument is aansprakelijk voor elke waardevermindering van het Product als gevolg van het gebruik van het Product die verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het functioneren van het Product vast te stellen. Om de aard, de kenmerken en het functioneren van de producten te controleren, mag de consument de producten alleen hanteren en inspecteren zoals hij of zij dat zou kunnen doen in een gewone winkel.

(5) Onder voorbehoud van de punten 6 en 8 van dit lid, vergoedt de Verkoper de waarde van het Product plus de leveringskosten door middel van dezelfde betalingsmethode die de Consument gebruikt, tenzij de Consument uitdrukkelijk heeft ingestemd met een andere vergoedingsmethode die geen kosten voor de Consument met zich meebrengt. Onder voorbehoud van punt 7 van dit lid, vindt de terugbetaling onmiddellijk plaats en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst door de Verkoper van de kennisgeving van herroeping van de Koopovereenkomst.

(6) Indien de Consument een andere wijze van levering van het Product heeft gekozen dan de goedkoopste gewone leveringswijze die door de Winkel wordt aangeboden, is de Verkoper niet verplicht om hem de extra door hem gemaakte kosten terug te betalen.

(7) Indien de Verkoper niet heeft aangeboden om het Product zelf bij de Consument af te halen, kan de Verkoper de terugbetaling van de betalingen die hij van de Consument heeft ontvangen, inhouden tot hij het artikel heeft teruggekregen of tot hij het bewijs van de terugzending heeft geleverd, naargelang welk feit zich het eerst voordoet.

(8) De consument die de koopovereenkomst herroept overeenkomstig punt 1 van dit lid, draagt alleen de kosten voor het terugzenden van het product aan de verkoper.

(9) De termijn van veertien dagen waarbinnen de consument de overeenkomst kan herroepen, wordt berekend vanaf de dag waarop hij het product in bezit heeft genomen, en in geval van diensten vanaf de datum waarop de overeenkomst is gesloten.

(10) Het herroepingsrecht voor een overeenkomst op afstand is niet van toepassing op de consument in het geval van een koopovereenkomst:

10.1 waarbij het voorwerp van de prestatie een niet-geprefabriceerd artikel is dat is vervaardigd volgens specificaties van de consument of dat strekt tot bevrediging van zijn geïndividualiseerde behoeften,

10.2 waarin het voorwerp van de prestatie een artikel is dat wordt geleverd in een verzegelde verpakking die na opening niet kan worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne, indien de verpakking na levering is geopend,

10.3 wanneer het voorwerp van de prestatie een zaak is die na levering door zijn aard niet meer van andere zaken kan worden gescheiden

10.4 indien het voorwerp van de prestatie een dienst is, indien de verkoper de dienst volledig heeft uitgevoerd met de uitdrukkelijke instemming van de consument die voor het begin van de prestatie is geïnformeerd dat hij na de prestatie van de verkoper zijn herroepingsrecht zal verliezen,

10.5 waarbij het voorwerp van de prestatie een bederfelijk of kort houdbaar goed is.

11. De Verkoper en de Klant hebben het recht om zich uit de Verkoopovereenkomst terug te trekken indien de andere partij bij de overeenkomst haar verplichting niet binnen een strikt bepaalde termijn nakomt.

§ 10

SOORT EN OMVANG VAN ELEKTRONISCHE DIENSTEN

1.1 De Dienstverlener maakt het mogelijk om via de Winkel gebruik te maken van Elektronische Diensten zoals: 

1.1 het afsluiten van Productverkoopovereenkomsten,

1.2. het bijhouden van een Account in de Winkel, 

1.3. Beoordelingssysteem,

1.4. het versturen van berichten via het Contactformulier.

(2) Op de levering van Elektronische Diensten aan de Klant in de Shop zijn de voorwaarden van de Algemene Voorwaarden van toepassing.

(3) De Dienstverlener heeft het recht om reclamecontent op de website van de Shop te plaatsen. Dergelijke content maakt integraal deel uit van de Winkel en de daarin gepresenteerde materialen.

§ 11

VOORWAARDEN VOOR DE VERLENING EN SLUITING VAN OVEREENKOMSTEN VOOR DE VERLENING VAN ELEKTRONISCHE DIENSTEN

(1) Het verlenen van de in § 9.1 van de Regeling genoemde elektronische diensten door de Dienstverlener is kosteloos.

2. de periode waarvoor de overeenkomst wordt gesloten: 

2.1. de overeenkomst tot het verlenen van Elektronische Diensten bestaande uit het mogelijk maken van het plaatsen van de Order in de Shop wordt aangegaan voor bepaalde tijd en eindigt zodra de Order is geplaatst of de Klant ophoudt de Order te plaatsen.

2.2. de overeenkomst tot het verlenen van Elektronische Diensten bestaande uit het aanhouden van een Account in de Winkel wordt aangegaan voor bepaalde tijd. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de Klant het ingevulde Registratieformulier verzendt.

2.3. De overeenkomst voor de levering van een Elektronische Dienst bestaande uit het gebruik van het Beoordelingssysteem wordt afgesloten voor onbepaalde duur en eindigt zodra de Klant een mening plaatst of het gebruik van deze Dienst stopzet.

2.4. de overeenkomst voor de levering van een Elektronische Dienst bestaande uit de mogelijkheid om via het Contactformulier een bericht te sturen aan de Dienstverlener wordt aangegaan voor bepaalde tijd en eindigt zodra het bericht is verstuurd of de Ontvanger van de Dienst de verzending ervan staakt.

3 Technische vereisten die noodzakelijk zijn voor de werking van het door de Dienstverlener gebruikte tele-informatiesysteem: 

3.1. een computer (of mobiel apparaat) met toegang tot internet,

3.2. toegang tot elektronische post

3.3. internetbrowser,

3.4. inschakelen van Cookies en Javascript in de webbrowser.

(4) De Klant is verplicht om de Shop te gebruiken op een manier die in overeenstemming is met de wet en de goede zeden, rekening houdend met respect voor persoonlijke rechten en intellectuele eigendomsrechten van derden.

5) De Klant is verplicht om de gegevens in overeenstemming met de feiten in te voeren.

(6) Het is de Klant verboden om onwettige inhoud te verstrekken.

§ 12

KLACHTEN IN VERBAND MET DE LEVERING VAN ELEKTRONISCHE DIENSTEN 1. KLACHTEN IN VERBAND MET DE LEVERING VAN ELEKTRONISCHE DIENSTEN

(1) Klachten met betrekking tot de levering van Elektronische Diensten via de Winkel kan de Klant indienen via e-mail op het volgende adres: info@bestcannabisseeds.nl.

(2) Vermeld in het bovengenoemde e-mailbericht zoveel mogelijk informatie en omstandigheden met betrekking tot het onderwerp van de klacht, in het bijzonder de aard en datum van de onregelmatigheden en contactgegevens. De verstrekte informatie zal de behandeling van de klacht door de Dienstverlener aanzienlijk vergemakkelijken en versnellen.

(3) De Dienstverlener zal de klacht onmiddellijk in behandeling nemen, uiterlijk binnen 14 dagen na de datum van kennisgeving.

(4) De reactie van de dienstverlener op de klacht wordt verzonden naar het e-mailadres van de klant dat is opgegeven in de kennisgeving van de klacht of op een andere manier die door de klant is opgegeven.

§ 13

VOORWAARDEN VOOR BEËINDIGING VAN OVEREENKOMSTEN VOOR DE LEVERING VAN ELEKTRONISCHE DIENSTEN

1.1 Beëindiging van de overeenkomst tot het verlenen van Elektronische diensten:

1.1 Een overeenkomst tot het verlenen van een Elektronische Dienst van doorlopende en onbepaalde duur (het aanhouden van een Account) kan worden beëindigd.

1.2 De Klant kan de overeenkomst met onmiddellijke ingang en zonder opgave van redenen beëindigen door het sturen van een desbetreffende verklaring per e-mail naar het volgende adres: info@bestcannabisseeds.nl.

1.3. De Dienstverlener kan de overeenkomst voor de levering van Elektronische Diensten van doorlopende en onbepaalde duur beëindigen in het geval dat de Klant de Algemene Voorwaarden schendt, in het bijzonder als hij/zij inhoud van onwettige aard levert, na een ineffectief voorafgaand verzoek om de schendingen te staken met het stellen van een passende termijn. In een dergelijk geval eindigt de Overeenkomst 7 dagen na de intentieverklaring tot beëindiging (opzegtermijn).

1.4 Opzegging leidt tot beëindiging van de rechtsverhouding met werking voor de toekomst.

(2) De Dienstverlener en de Klant kunnen het contract voor de levering van Elektronische Diensten te allen tijde beëindigen met instemming van de partijen.

§ 14

INTELLECTUEEL EIGENDOM

(1) Alle inhoud geplaatst op de website www.nasionamarychy.pl is auteursrechtelijk beschermd en (onder voorbehoud van § 13.3 en de elementen geplaatst door de ontvangers, gebruikt onder licentie, overdracht van auteursrecht of toegestaan gebruik) is eigendom van PHU Mariusz Burdzań, 8/3 Grażyny Street, NIP: 9182132828, REGON: 528091502. De ontvanger is volledig verantwoordelijk voor eventuele schade veroorzaakt aan de Dienstverlener als gevolg van het gebruik van enige inhoud van de website www.bestcannabisseeds.nl, zonder toestemming van de Dienstverlener.

Elk gebruik door wie dan ook, zonder de uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de Dienstverlener, van een van de elementen die de inhoud van de website www.nasionamarychy.pl vormen een inbreuk op het auteursrecht berustend bij de Dienstverlener en leidt tot civiele en strafrechtelijke aansprakelijkheid.

(3) Alle handelsnamen, namen van Producten, namen van bedrijven en hun logo's die gebruikt worden op de Shop website op www.bestcannabisseeds.nl behoren toe aan hun eigenaars en worden alleen gebruikt voor identificatiedoeleinden. Het kunnen geregistreerde handelsmerken zijn. Alle materialen, beschrijvingen en foto's op de website van de Shop op www.bestcannabisseeds.nl worden ter informatie gebruikt.

§ 15

SLOTBEPALINGEN

(1) Contracten die worden afgesloten via de Shop worden afgesloten in overeenstemming met Nederlands recht.

(2) In het geval dat enig onderdeel van de Algemene Voorwaarden strijdig is met toepasselijk recht, gelden de relevante bepalingen van Nederlands recht in plaats van de betwiste bepaling van de Algemene Voorwaarden.

(3) Alle geschillen die voortvloeien uit Koopovereenkomsten tussen de Winkel en Consumenten zullen in eerste instantie worden opgelost door onderhandeling, met de bedoeling het geschil in der minne te schikken, rekening houdend met de Wet op de buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen. Indien dit echter niet mogelijk is, of niet bevredigend zou zijn voor een van de partijen, zullen geschillen worden beslecht door de bevoegde gewone rechtbank, in overeenstemming met punt 4 van dit lid.

(4) Alle geschillen die ontstaan tussen de Dienstverlener en de Klant (Cliënt) die ook een Consument is, zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbanken in overeenstemming met de bepalingen van het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering van 17 november 1964.

(5) De Klant die tevens Consument is, heeft ook het recht om gebruik te maken van buitengerechtelijke geschillenbeslechting, met name door na het afsluiten van de klachtenprocedure een verzoek tot bemiddeling of een verzoek tot behandeling van de zaak door een arbitragehof in te dienen. De consument kan ook een beroep doen op de gratis bijstand van een districtsombudsman (gemeentelijke ombudsman) of een sociale organisatie die zich statutair bezighoudt met consumentenbescherming. Buitengerechtelijke geschillenbeslechting na de klachtenprocedure is gratis.

(6) Om een geschil in der minne te schikken, kan de consument met name een klacht indienen via het ODR-platform (Online Dispute Resolution), beschikbaar op: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Volg ons op Facebook